For English see below.
Handelsbetingelser for erhvervsdrivende
Gældende fra 21. oktober 2021
Følgende dokument udgør ÅBEN ApS ́ (herefter ÅBEN) almindelige betingelser for samhandel med erhvervsdrivende (herefter Kunden).
For at anses som erhversdrivende skal Kunden have et gyldigt CVR-nummer.
1. Frist for ordrebestilling
ÅBEN sender en bestillingsliste ud til Kunden hver mandag kl. 08.00.
Kunder skal bestille deres varer inden onsdag kl. 16.00.
Varerne leveres til Kunden om torsdagen.
Dag-til-dag-levering kræver særskilt aftale. Kontakt ÅBEN for nærmere information herom.
2. Priser
Priser fremgår af ÅBENs prisliste.
ÅBEN tilbyder en fast rabat til sine loyale kunder. Kontakt ÅBENs salgsteam for nærmere information herom.
Alle priser er listepriser ekskl. moms og pant.
3. Betaling
Ved nye kunder kræves der forudbetaling for de første 2 ordrer. Efterfølgende er betalingsfristen netto 8 dage efter levering.
Ved for sen betaling opkræves der rente efter rentelovens bestemmelser fra forfaldstidspunktet. Renter tilskrives pr. påbegyndt måned.
4. Levering
Vores leverancer bliver leveret af fragtmand til døren hos vores Kunder.
ÅBEN ApS
CVR: 37881252 Birkemosevej 67 6000 Kolding
Der sker levering i medfør af købelovens § 10 (simpelt forsendelseskøb).
Udgiften til fragt afholdes af kunden medmindre kunden opfylder betingelserne for fri fragt (som defineret i prislisten).
5. Undersøgelsespligt
Vi opfordrer vores Kunder til ved modtagelsen at undersøge leverancen ved levering. Ved reklamation over skader eller mangler ved leverancen skal dette meddeles ÅBEN straks.
6. Fakturering
Vi sender faktura pr. e-mail til den mailadresse, som Kunden har angivet.
7. Returvare
Vi tager ikke varer og emballage retur.
8. Ejendomsforbehold
Vi forbeholder os retten til det solgte indtil tidspunktet, hvor betaling finder sted.
9. Leveringsforbehold
Vi bestræber os på altid at levere til tiden.
I følgende tilfælde må Kunden påregne enten ingen eller delvis levering af varer:
Udsolgte varer
Råvaremangel
Force majeure, herunder pandemier Produktionsstop eller -fejl
Forsinkelse hos ÅBENs underleverandører
Listen er ikke udtømmende.
I tilfælde af annullation vil ÅBEN give meddelelse til Kunden snarest.
ÅBEN bestræber sig på at levere i det omfang, det er muligt i tilfælde af ovenstående scenarier og efter nærmere aftale med Kunden.
ÅBEN forbeholder sig retten til frit at annullere ordrer, uanset årsag.
10. Ansvar og ansvarsfraskrivelse
I tilfælde af mangler vil ÅBEN foretage erstatningsleverance, og ÅBENs ansvar er begrænset hertil. ÅBENs erstatningsansvar er i alle tilfælde begrænset til ordrens værdi.
ÅBEN kan ikke gøres ansvarlig for hverken direkte eller indirekte tab, herunder driftstab, tab af omsætning m.v.
ÅBEN er endvidere ikke ansvarlig for de skader, der måtte forvoldes af varerne (produktansvar). Dette gælder dog ikke personskader.
11. Immaterielle rettigheder
ÅBEN forbeholder sig retten til alle immaterielle rettigheder, der er forbundet med ÅBENs virksomhed og produkter.
Kunder må ikke uden forudgående tilladelse anvende ÅBENs immaterielle rettigheder i kommercielt øjemed uden udtrykkelig og forudgående tilladelse fra ÅBEN.
12. Produktopbevaring
Vi anbefaler, at varerne opbevares mørkt og koldt ved 5 grader.
13. Personoplysninger
For at ÅBEN kan yde optimal service, er det nødvendigt at behandle visse personoplysninger om Kunden og dennes ansatte til brug for administration, herunder fak- turering og oprettelse af kundenumre.
Vi behandler følgende oplysninger:
Kundens relevante kontaktinformation
Kundens relevante oplysninger vedrørende dennes virksomhed Relevante betalingsoplysninger
Korrespondancer mellem ÅBEN og Kunden
Andre relevante persondata der efter omstændighederne er nødvendige
Vi opbevarer Kundens personoplysninger, mens der er et aktivt kundeforhold og op til 5 år herefter.
Kunder kan læse nærmere om deres rettigheder i vores privatlivspolitik.
Kunder kan til enhver tid anmode om at få indsigt i hvilke oplysninger, vi behandler om dem. Kunder kan endvidere altid anmode om, at vi sletter deres oplysninger fra vores system.
14. Tvister
Tvister mellem Kunden og ÅBEN skal først søges afgjort ved forhandling.
Kan tvisten ikke løses ved forhandling, skal tvisten søges afgjort efter dansk ret og ved Retten i København (Københavns Byret).
15. Ændringer i handelsbetingelserne
ÅBEN forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser uden forudgående varsel.
Terms and conditions – corporate
Valid from 21 October 2021
The following document constitutes the general terms and conditions of ÅBEN ApS (“ÅBEN”) for trade with professional companies (“Customer”).
To be considered a Customer, the Customer must have a valid CVR number.
1. Deadline for ordering
ÅBEN sends out an order list to the Customer every Mondays at 08.00.
Customers must order their goods before Wednesdays at 16.00.
The goods are delivered to the Customer on Thursdays.
Day-to-day delivery requires a separate appointment. Please contact ÅBEN for more information about this opportunity.
2. Prices
The prices appear from ÅBEN's price list.
ÅBEN offers a discount to its loyal customers. Please contact the sales management of ÅBEN about this opportunity.
All prices are excl. VAT and deposits (in Danish: “Pant”).
3. Payment
For new customers, prepayment is required for the first 2 orders. Subsequently, the payment deadline is 8 days after delivery.
In the event of late payment, interests are charged in accordance with the provisions of the Danish Interest Act from the due date. Interests are ascribed every commenced month.
4. Delivery
Our deliveries are delivered by a freight company to the door of our Customers. Delivery takes place pursuant to section 10 of the Danish Sale of Goods Act. The Customer bears the cost of shipping.
5. Duty to investigate the goods
We encourage our Customers to investigate the goods thoroughly just after delivery.
In the event of a complaint about damages or defects in the delivery, this must be notified to ÅBEN immediately.
6. Invoicing
We send invoices per. e-mail to the e-mail address specified by the Customer.
7. Return of goods
We do not return received goods or packaging.
8. Retention of title
We reserve the right to maintain the rights to the goods until payment takes place.
9. Delivery reservations
We strive always to deliver on time.
Under the following circumstances, the Customer may expect either no or partial delivery of goods:
Sold out items
Raw material shortage
Force majeure, including pandemics Production stoppage or errors Delay of ÅBEN's subcontractors
In case of cancellation, ÅBEN will notify the Customer as soon as possible.
ÅBEN strives to deliver to the extent possible in the case of the above scenarios and by further agreement with the Customer.
ÅBEN reserves the right to freely cancel orders according to this section 9. Delivery reservations without being liable to pay damages.
10. Liability and disclaimer
In the event of no or partial delivery of goods, ÅBEN will make a replacement delivery and ÅBEN's liability is limited to this. ÅBEN's liability is in all cases limited to the value of the order.
ÅBEN cannot be held responsible of either direct or indirect losses, including operating losses, loss of revenue, etc.
ÅBEN is also not responsible for any damage caused by the goods (product liability). However, this does not apply to personal injuries.
11. Intellectual property rights
ÅBEN reserves the right to all intellectual property rights associated with ÅBEN's business and products.
Customers are not allowed to use ÅBEN's intellectual property rights for commercial purposes without permission from ÅBEN.
12. Product storage
We recommend that the goods are stored in the dark and at a maximum of 5 degrees Celsius.
13. Personal information
In order for ÅBEN to provide an optimal service, it is necessary to process certain personal information about the Customer and its employees for use in administration, including invoicing and creating customer numbers.
We process the following information:
The customer's relevant contact information
The customer's relevant information regarding his business Relevant payment information
Correspondence between ÅBEN and the Customer
Other relevant personal data as required by the circumstances
We store the Customer's personal information while there is an active customer relationship.
Customers can read more about their rights in our privacy policy.
Customers may at any time request to see which informations we process about them. Furthermore, customers can always request that we delete their information from our system.
14. Disputes
Disputes between the Customer and ÅBEN must first be resolved by negotiation.
If the dispute cannot be resolved by negotiation, the dispute must be settled according to Danish law and at the Court in Copenhagen (Copenhagen City Court).
15. Changes in general terms and conditions
ÅBEN reserves the right to make general changes to these Terms and Conditions without prior notice